hello (:

dimulakan dengan بسم الله,
disudahi dengan الحمد الله

Thursday, December 6, 2012

minggu tigabelas, dan situasi situasi di Kuantan

aku percaya yang dah tigabelas minggu aku hidup kat kuantan ni. empatbelas kalau masuk minggu taaruf tu. benda paling aku takpuas hati pasal kuantan ni takbanyak, sikit je, tapi yang sikit tu ler boleh buat aku nyirap dengan ibu negeri Pahang ni. haha

yo.

afif aminudin nama diberi, inilah situasi situasi yang saya hadapi sepanjang hidup di kuantan ini;

situasi #1
- makan kat kuantan ni standard sama macam kat kl. haram mahai -.-" atau mungkin lebih mahal? :O babeng. tapi yang pasti, nugget ayam seringgit secucuk kalau beli sepuluh pon tetap rasa murah! haha.okay, padan ah duit cepaattt je habis akhir akhir ni -,-""

situasi #2
-ada satu (eerrrr mungkin dua atau tiga) traffic light yang buat gua angin kalau lampu dia dah tukar merah sebelum gua sempat memecut melintasi port puaka tu. kalau semenet dua takpa, tapi ni empat menet! SEYES! (style orang pelat R). babeng takbabeng, gua terpaksa la adapt dengan kelembapan lampu hijau tu nak muncul. siap dengan style apek kalah judi, gua sempat nguyah chewing gum seround dua.

aku rasa takat ni cukup la kasik dua je situasinye, kang kalau kutuk banyak banyak habis aku kena terajang ramai ramai ngan orang kuantan. kahkahkah

yang benar,
makhluk-yang-taksabar-nak-tarok-jawatan-klasrep.
(:

2 comments:

. said...

selepas 2 tahun 5 bulan duduk sini, pahang sangat mahal.
ada sale pun harga macam tak sale.
dan
signboard jln yang macam jadeh

fif said...

kan? haha.kuantan sangatlah meyakitkan hati, tapi apakan daya, redah jelah kesakitan tu