hello (:

dimulakan dengan بسم الله,
disudahi dengan الحمد الله

Saturday, March 24, 2012

10 things

pertamanya, gua suka makanan free. maksud free ni luas. kalau dapat makan tanpa memikir "eh gua nak makan apa syiaa karang?" tu pon dikira makan free jugak. sebab tu kalau keluar dengan member dengan famili dengan bakal isteri; gua memang taksuka decide nak makan apa. gua jadik tension.

selalu yang jadik mangsa kena fikir ni adik adik kecik kat rumah yang selalu kena buli dengan gua, member member yang pasif yang senang di head-lock dan dipaksa untuk memikirkan menu makanan lepak bersama, dan juga bakal bini yang suka geleng kepala bila disuruh pikir nak makan apa. haha.

maksud free yang kedua pulak free yang selalu kita pakai. makan takpayah bawak dompet gi kafe, sampai sampaaaiii je terus duduk-bacadoa-makan. masa tengah makan tu nanti mungkin ada setitik dua air mata mengalir sebab bukan selalu orang sanggup belanja kauorang makan. apakan lagi nak tolong kauorang masak lauk lepas tu bungkus elok elok lepas tu kasik kat kauorang dengan senyum paling manis yang pernah kauorang tengok. gua menangis, mengingatkan mak abah yang selalu masak dan keluar duit untuk bagi gua makan.

sebab tu bila ada orang cakap nak belanja gua, gua segan segan, gua malu malu, gua sipu sipu, gua tolak slow slow sebab takmau ada orang tengok gua menangis. dan bila tahu ada orang sanggup masak semata nak kasik kauorang makan, kauorang pegang la ikat la gam la kasik lekat kat hati kauorang dan berjanji yang kauorang akan jadik manusia terbaik untuk dia.

gua siyes rindu nak menaip. sekali taip benda pertama dah boleh lepas buat karangan spm. mungkin taksampai kot 10things tu, tengok la takat mana gua berhenti nanti.

No comments: