hello (:

dimulakan dengan بسم الله,
disudahi dengan الحمد الله

Thursday, October 13, 2011

takdir

semalam capo gitar aku rosak. padahal baru je beli dua bulan lepas, but i aint even mad. seriously.

assalamualaikum geng.

khaifa hal? (:

okay skop topik kalini besar. kalau aku salah, tegur. tolong. biler cakap pasal takdir, ada yang akan cakap nasib. ada jugak yang cakap pasal rukun iman keenam. ha'ah, keenam. kalau aku taksilap kira.

abah aku pernah pesan, - jangan buat jahat kat orang lain. jangan aniaya orang lain. putaran hidup ni dah lama ditetapkan. kalau takkena kat kita balik, mungkin akan kena kat anak kita. cucu kita. darah daging kita sendiri. ingat tu. aku angguk. aku ingat. aku patuh.

sebab tu paling extreme aku buat selama ni; mentipu-membahan-mengutuk. aku takkan letak cicak dalam beg orang. itu jahat. aku takkan tarik kerusi sebelum orang duduk. itu aniaya. aku takkan pecahkan hati orang. itu setan.

sekarang aku boleh nampak kenapa aku selalu ditipu-dibahan-dikutuk. cheh. am not mad bro, its my own fault.


(lagu tema)