hello (:

dimulakan dengan بسم الله,
disudahi dengan الحمد الله

Friday, April 12, 2013

eh?

beberapa hari lepas aku gi dinner dengan dua orang lagi sahabat. sambil menunggu makanan sampai datang lah seorang lagi hamba Allah ke meja kami.

sahabat A : haa, tu haaa member baik kau tu! (sambil menunjukkan hamba Allah yang baru hadir tadi kepada sahabat B)

sahabat B : woih! :o (menegur dengan nada sedikit terkejut)

hamba Allah : weyh! hahaha. kau takgi daurah ke?

sahabat B : aku sekarang sibuk doowh, nak kejar assignment lagi.. kau dari daurah ke?

hamba Allah : eh tak, japlagi ler kut nak gi talaqqi. haa. kau asal dah lama takgi talaqqi?

sahabat B : kan aku dah cakap, sekarang sibuukk

sahabat A : ha'ah weyh, sibuk giler kitaorang sekarang ;O

hamba Allah : ha takpa takpa, kalau free meh ler datang. eh nak order air kejap, aku duk sini la, takda orang en?

maka penuhlah meja berbentuk segi empat sama itu. perbualan antara hamba Allah dengan dua orang sahabat yang terlibat tadi berterusan, agak panjang sampai aku takdapat tangkap apa yang diorang borakkan. sepanjang perbualan mereka, aku diam membisu..

setel diminum air kepunyaan hamba Allah tersebut, maka berangkat lah beliau pergi. dan, sampai sekarang.. sampai sekarang aku taktau nama hamba Allah tersebut.

tamat.


No comments: