hello (:

dimulakan dengan بسم الله,
disudahi dengan الحمد الله

Tuesday, August 9, 2011

perihal keluarga

maaf kerana diri ini umpama liabilti kepada anda.

ehemm.

ouh ye.

zuzilawani adalah antara makhluk terbaik di alam ini. dia tidak kejam. dia juga tidak busuk hati. cuma baik hati (: (statement jujur dari hati yang lara)

assalamualaikum. khaifa hal?

harini sumpah terasa penat. kelas dari pagi sampai petang. action pack kimia 4 jam. haram apa aku belajar tadi dah resap keluar agaknye. input kelas minggu lepas pon samar samar je. haih. dugaan ramadhan. untung fizik semakin seronok minggu demi minggu. okay, ubah target, fizik angkot A, kimia leekkk A-. understanding islam ngan computer boleh stay B diam diam. aku fokus core subjects je. yeay

minggu lepas aku balik rumah lepas 3 minggu terperap kat uia. bosan. exam punya pasal. ada la gak keluar belanja orang tu, kena belanja ngan orang ni tapi perasaan kat rumah tu memang unbeatable.

masa hari ahad tu, lepas akak aku dah gerak kuantan nak sambung praktikal dia; lepas abang aku dah gerak nak buka puasa ngan kawan kawan dia; lepas adik aku dah gerak balik asrama dia, rumah terasa sunyi. daripada meja besar tukar jadik meja kecik. entah kenapa, terdetik kat hati aku yang aku taksanggup nak tinggalkan rumah tu walaupon dulu aku pernah plan nak larikan diri.

aku tekad. lepas aku dah dapat kerja. walau aku dah berkeluarga. rumah mak abah aku tetap aku akan lawat setiap masa. sampai masa mereka berdua selamat dikebumikan. ataupon sampai masa aku kembali kepada-Nya.

taksanggop aku tengok mak ngan abah aku makan berdua je. lai, mesej kepada bakal isteri, singgah mak abah aku setiap minggu. kalau taksanggop aku cerai talak dua. yeay

*pssttt..ha'ah. stokis mercun aku dah jumpa dah. haram betul. rupanye rummet aku taiko besar mercun nogori. terbaik betul. memang boom boom bang la raya aku tahun ni :D

6 comments:

Nazrin Syafiq said...

"taksanggop aku tengok mak ngan abah aku makan berdua je."

oh... sweet gler.. anak yang soleh betul.

aRinarRe said...

sumpa I was about to quote the same line dohh! HAHAHAH. anak yang baik, bagus bagus!:D

Farhana Fakhira said...

asal tiba tiba mcm sdeyh je aku baca part mak abah tu

Nazrin Syafiq said...

tau xpe.. agak sedeyh gak r..

fif said...

standard la budak uia.haha.serius ada hikmah kenapa aku masuk uia ni, banyak mengubah aku inside out. alhamdulillah (:

ahhh arina.hang pi carik line lain.mana acik semua dok nak pakai ayat aku je S: ouh ye, baru tau ke aku ni anak yang baik.ish.segan la aii XD

weyhh korang takterasa sedih ke biler tengok mak abah korang makan berdua je. biar diorang kelip kelip mata lepas tu diam seribu bahasa. ayuh la, mai pakat balik everyweek noohh :D

abd fatah said...

tacing mcm iklan petronas. :')